Cum sa invingi poftele alimentare care apar seara tarziu inainte de culcare?

0
458
Scapa De Poftele Alimentare Nocturne Nesanatoase

Gustarea de seară tarziu este un obicei comun pentru cei mai multi dintre noi. După o zi lungă, poate fi imbietor să te așezi în fața televizorului, să te relaxezi și sa te cinstesti cu niște gustări bogate în carbohidrați. Dar, acest obicei va duce inevitabil la creșterea în greutate interferand cu obiectivele tale in materie de slabit si sanatate. Așadar, cum putem stopa mancatul de la miezul nopții?

Iată recomandarile mele: 😉

Descopera declansatorii poftelor nocturne!

De ce simti nevoia sa mananci tarziu in noapte? Este vina plictiselii, a stresului acumulat in timpul zilei sau o faci doar din obisnuita?  Incearca sa monitorizezi ora si stimulii care te fac sa simti cel mai intens nevoia de a manca ceva. Așadar, poate îți dai seama că poftești alimentele dulci exact în timpul in care simti parfumul dulce al săpunului tău preferat?😕 Sau poate in timp ce privesti o scena de groaza de la stiri… În schimb, de ce să nu-ți faci un ceai din plante sau să amâni puțin să te uiți la televizor și să încerci să citești o carte nouă?

Creaza-ti o rutina placuta seara!

Planifica-ti timpul in care stai la televizor serile si evita sa stai ore in sir si pe retelele sociale. Alternative excelente ar putea fi ascultarea podcasturilor pe tema subiectelor de care esti interesata, cititul, sau ascultarea unei meditatii de relaxare inainte de culcare. De-asemenea incearca sa mergi la culcare la ore similare. Scrierea unui jurnal este de-asemenea o alternativa placuta.

Spala-te pe dinti imediat dupa cina!

Daca esti satula si multumita dupa cina de sa nu te speli pe dinti imediat dupa mancare? Astfel ai da un semnal mental ca ziua s-a terminat pentru mancat. Adeseori acest lucru ajuta, deoarece cine mai are chef sa se spele de doua ori pe dinti in aceeasi seara?

Nu tine in casa sau macar la vedere snack-suri pline de carbohidrati!

Vorbeste cu familia despre faptul ca nu mai doresti sa manaci compulsiv seara si in general carbohidrati simpli si roaga-i sa-si tina snack-surile departe de tine si nu la vedere. Si daca doresc sa consume aceste snack-suri roaga-i sa le consume in bucatarie astfel incat sa fii mai putin tentata de ele. Pe de alta parte daca nu ai in casa junk food-uri sunt convinsa ca nu vei iesi noaptea din casa sa ti le cumperi.😊

Mananca constient! 

Mancatul in fata televizorului sau ecranului de pe dispozitivele mobile a devenit un obicei popular si foarte nesanatos. In acest fel poti sa consumi mancarea in cantitate mult mai mare decat ai avea de fapt nevoie iar din pacate senzatia de satietate se instaleaza mai greu. Incearca sa-ti faci timp sa mananci constient si pe indelete fara sa fii sustrasa de la consumarea mesei de factorii externi.

Asigura-te ca mananci suficient la cina dar si in timpul zilei!

Daca te infometezi in timpul zilei si nu mananci suficient si nutritiv, acest fapt poate sa duca la consumul de carbohidrati simpli seara. Incearca sa mananci grasimi sanatoase, legume si fructe bogate in micronutrienti dar si proteine suficiente in timpul zilei astfel incat sa-ti satisfaci in mod sanatos nevoile organismului tau. Acest lucru ar putea sa te fereasca de poftele nocturne.

Nu uita sa te hidratezi suficient!

Am citit undeva ca de multe ori nu facem diferenta dintre foame si sete, mai ales dupa o varsta. Daca te apuca poftele incearca sa bei mai intai cu inghitituri mici un pahar cu apa. Apa este deosebit de importanta pentru organism si deshidratarea te face sa te simti letargic, deconcentrat si ametit dar si sa simti ca ai nevoie de carbohidrati. Incepeti ziua cu un pahar mare de apa calduta sau macar la temperatura camerei si nu astepta sa ti se faca sete in restul zilei. Se spune ca senzatia de sete apare doar dupa ce organismul incepe deja sa se deshidrateze deci consuma apa suficienta pe parcursul zilei ca sa previi acest fenomen.

Consuma un desert dupa cina!

Dacă după cină încă ți-e foame, prepara-ti un iaurt grecesc cu fructe de pădure și nuci sau gusta pe indelete un pătratel de ciocolată neagră 85% continut de cacao care te poate ajuta sa-ti satisfaci pofta de dulce. l

Daca doresti sa aflii mai multe despre mancatul emotional sau compulsiv care sta la baza poftelor irationale te invit sa achizitionezi Ebook-ul Factorii Determinanti Ai Mancatului Compulsiv care te va ajuta sa te dezobisnuiesti de acest tip de alimentatie irational si nedorit.

Articolul precedentImbatraneste Sanatos Cu Alimente Low Carb
Articolul următorLegumele Congelate Sunt Sanatoase?
[Certfied Personal Trainer Oradea] Sunt o femeie în floarea vărstei, care am trecut prin nenumărate provocări și renunțări de-a lungul vieții, în aproape toate aspectele ei. Dar de câțiva ani încoace, am decis să mă bucur cât pot de mult, de fiecare moment pe care mi-l oferă viața. Sunt o gurmandă și ultimul lucru pe care-l vreau, mai ales la această vârstă, este să renunț la micile plăceri gastronomice. Detest senzația de foame, dar totuși vreau să rămân la greutatea ideală și acum știu cum să fac asta. Și acest fapt îmi dă curajul și dorința de a vrea să ti-l dezvălui și ție!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.