Dieta low-carb. Ce este si cum slabesti cu ea?

1
281

Carbohidrații, grăsimile și proteinele sunt cei trei macronutrienți găsiți în alimentele noastre de zi cu zi. Carbohidrații sunt descompuși rapid în organism în glucoză, care formează zahărul din sânge.

Prin urmare, consumul de alimente bogate în carbohidrați, cum ar fi cartofii, orezul, pâinea si zaharul, produce o cantitate mare de glucoză, care necesita la randul ei o cantitate mare de insulină pentru procesare. Acest lucru poate fi o provocare  pentru persoanele cu diabet și/sau rezistență la insulină.

Natura unei diete sărace în carbohidrați implică reducerea aportului de carbohidrați și înlocuirea acestora cu un aport crescut de grăsimi sănătoase, precum și consumul unei cantități moderate de proteine.

Deci, ce înțelegem prin „low carb?” Definițiile variază, dar consensul pare să fie orice dietă care conține sub 130 g de carbohidrați pe zi. Acest lucru poate varia în funcție de individ și de scopul său.

Ca punct de plecare, alimentele mai bogate în amidon ar trebui să ocupe doar maximum ¼ din farfurie, restul farfurii fiind înlocuit cu grăsimi sănătoase, neprocesate și legume proaspete cu conținut scăzut in carbohidrați.

Alimentele procesate sunt adesea bogate în calorii și carbohidrați, dar oferă o valoare nutritivă scăzută în general.

Ce beneficii aduce dieta low-carb?

Urmând un stil de viață sărac în carbohidrați poate avea o serie de beneficii. Acestea includ pierderea durabilă în greutate, scăderea nivelului de glucoză din sânge și sensibilitatea îmbunătățită la insulină, care poate reduce dependența de medicamente care ajuta la reglarea nivelului insulinei din sange.

De asemenea, s-a descoperit că dieta low-carb scade trigliceridele (moleculele de grăsime din sânge), crește colesterolul HDL (așa-numitul colesterol„bun”) și îmbunătățește energia și funcționarea creierului.

Din acest motiv, o dietă săracă în carbohidrați poate fi un instrument util nu numai pentru persoanele care trăiesc cu diabet, ci și pentru cele care doresc să-și îmbunătățească sănătatea generală, să slabeasca sanatos, sa-si mentina cu usurinta greutatea dorita si in general sa-si sporeasca calitatea vietii.

 

Articolul precedentFoamea emotionala si cea fizica. Care este diferenta?
Articolul următorCum sa-ti imparti macronutrientii pe farfurie in dieta low-carb?
[Certfied Personal Trainer Oradea] Sunt o femeie în floarea vărstei, care am trecut prin nenumărate provocări și renunțări de-a lungul vieții, în aproape toate aspectele ei. Dar de câțiva ani încoace, am decis să mă bucur cât pot de mult, de fiecare moment pe care mi-l oferă viața. Sunt o gurmandă și ultimul lucru pe care-l vreau, mai ales la această vârstă, este să renunț la micile plăceri gastronomice. Detest senzația de foame, dar totuși vreau să rămân la greutatea ideală și acum știu cum să fac asta. Și acest fapt îmi dă curajul și dorința de a vrea să ti-l dezvălui și ție!

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.