Grasimea Periculoasa – Grasimea Viscerala

0
222

Grasimea viscerala reprezinta acele depozite de lipide din jurul organelor, care pot influenta aparitia diverselor patologii, si care in exterior se reflecta in grasimea abdominala.

Grasimea viscerala produce o stare de inflamatie, prin eliberarea unor substante care promoveaza aparitia procesului inflamator si care, mai devreme sau mai tarziu, au efecte negative asupra organismului, prin formarea de placi de aterom la nivelul vaselor de sange, aparitia hipertensiunii arteriale, a diabetului etc

Majoritatea dintre noi incepem sa ne ingrasam odata cu inaintarea in varsta deoarece pe de-o parte apare sedentarismul, iar pe de alta, din cauza modificarii raportului dintre anabolism si catabolism in favoarea anabolismului.

Cu alte cuvinte, aportul de kilocalorii este mai mare comparativ cu necesitatile organismului si din acest motiv organismul este nevoit sa depoziteze surplusul acestora sub forma de grasime.

Din pacate nu grasimile din alimente ne ingrasa ci un aport prea mare de carbohidrati simpli, faina alba si zaharul, prin stimularea secretiei de insulina de la nivelul pancreasului.

Insulina este cel mai important hormon cu rol in formarea depozitelor de grasime, asa-numitul “hormon de ingrasare” al organismului nostru.

Grasimea are tendinta sa se depoziteze in special la nivelul abdomenului si in jurul organelor interne. Abordarea unui stil de viata sanatos (miscare activa, hidratare corespunzatoare), la care se adauga un regim alimentar echilibrat poate face o diferenta “sanatoasa” in ceea ce priveste forma organismului.

Motivul pentru care depozitele de grasime viscerala cresc odata cu varsta apare tocmai din dezechilibrul aport alimentar/activitate.

Este important sa corelam gradul de activitate pe care il desfasuram odata cu inaintarea in varsta cu aportul alimentar din fiecare zi.

Ca sa intelegem mai bine ce se intampla de fapt, este necesar sa amintim si metabolismul bazal.

Metabolismul bazal cuprinde totalitatea proceselor metabolice, totalitatea energiei pe care organismul nostru o foloseste pentru a mentine functiile vitale de baza cum ar fi bataile inimii, respiratia etc.

Odata cu inaintarea in varsta rata metabolismului bazal scade, iar acest lucru se traduce printr-un necesar energetic mai scazut.

Un necesar energetic mai scazut care nu este corelat cu aportul alimentar va duce la depozitarea excesului caloric sub forma de grasime viscerala.

Dupa 35-40 de ani, grasimea incepe sa se depuna cu precadere in jurul organelor interne, iar acest lucru creste riscul aparitiei bolilor cardiovasculare, al hipertensiunii arteriale si, nu in ultimul, rand al diabetului.

Grasimea din jurul abdomenului reprezinta cea mai periculoasa forma de grasime si cel mai bun indicator cu privire la riscul de aparitie al diabetului sau al altor bo

Cum putem reduce grasimea viscerala?

In primul rand, trebuie sa adoptam un obicei alimentar corelat cu nevoile noastre energetice si sa punem in balanta activitatile de zi cu zi cu aportul alimentar.

In cazul in care observam ca incepem sa luam in greutate putem “jongla” cu cei doi factori care influenteaza acest lucru, si anume: fie incepem sa adaugam la programul nostru zilnic activitati care sa consume energie, fie incepem sa ne modificam aportul zilnic de calorii.

Activitatile cu un nivel mediu de intensitate si pe o durata de cel putin 30 de minute s-au dovedit benefice in arderea grasimilor.

Este recomandat sa renuntam la carbohidrati (zahar, paine, cartofi, paste, dulciuri).

Carbohidratii reprezinta forma cea mai usor de procesat de catre organismul nostru pentru obtinerea energiei si, din acest motiv, excesul lor duce la formarea depozitelor de grasime.

In concluzie, o viata echilibrata in care corelam mereu gradul de activitate cu aportul caloric ne va feri in mare parte de grasimea viscerala.








Articolul precedentCum sa-ti incepi ziua mai bine in doar 3 minute
Articolul următorIesi la iarba verde atunci cand esti la dieta – fara stres😊
[Certfied Personal Trainer Oradea] Sunt o femeie în floarea vărstei, care am trecut prin nenumărate provocări și renunțări de-a lungul vieții, în aproape toate aspectele ei. Dar de câțiva ani încoace, am decis să mă bucur cât pot de mult, de fiecare moment pe care mi-l oferă viața. Sunt o gurmandă și ultimul lucru pe care-l vreau, mai ales la această vârstă, este să renunț la micile plăceri gastronomice. Detest senzația de foame, dar totuși vreau să rămân la greutatea ideală și acum știu cum să fac asta. Și acest fapt îmi dă curajul și dorința de a vrea să ti-l dezvălui și ție!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.