Mancatul in secret. Un fenomen inca putin studiat de oamenii de stiinta!

0
113

Ai ascuns vreodată ambalajele diferitelor alimente de partenerul tau sau poate ai așteptat să te răsfeti cu vreun aliment dulce atunci când nimeni nu era de fata? Mâncatul in secret implică intenția de a ascunde alimentele pe care le mănânci fata de alții. Acest fenomen nu trebuie confundat cu mâncatul in solitudine, cand persoana in cauza nu este deranjata dacă intră cineva în timp ce ea mănâncă.

Cercetările privind alimentația in secret sunt inca limitate. Studiile au arătat că aproximativ 1 din 5 copii și 1 din 3 adolescenți se luptă cu mancatul in secret, dar numărul la adulți nu este destul de cunoscut. Dacă cineva mănâncă în secret, nu înseamnă neapărat că are o tulburare de comportament alimentar, dar ar putea semnala nevoia de a adopta obiceiuri alimentare mai sănătoase și o relație mai bună cu alimentele.

De ce mănânci în secret?

Mâncatul in secret este adesea însoțit de sentimente precum vinovăția și rușinea. Prin urmare, nu este surprinzător faptul că acest fenomen a fost legat de mâncatul emoțional, termenul folosit pentru a descrie mâncatul ca răspuns la emoții negative, cum ar fi tristețea sau stresul.

Mâncatul in secret poate proveni din experiențele copilăriei. De exemplu, dacă cineva ti-a spus în copilărie că anumite alimente sunt „rele” pentru tine sau că nu ar trebui să le mănânci, acest lucru te poate determina să mănânci aceste alimente în secret. Sau, unele persoane ar fi putut experimenta aceste comentarii ca adulți, de la colegi sau membri ai familiei, de exemplu.

Cum putem combate mâncatul in secret?

Dacă simți că te lupți cu alimentația in secret și că acest lucru îți afectează atat viața de zi cu zi cat și sănătatea, poate ar trebui să discuti despre asta cu medicul de familie care te va putea consilia mai departe in aceasta privinta.

Pe lângă căutarea ajutorului profesionist, s-ar putea să te ajute si aceste recomandari:

  • Fii deschis și sincer cu persoana iubită în legătură cu obiceiul tau de a manca in secret.
  • Observa ce anume iti declanșează poftele – s-ar putea să descoperi că acestea sunt asociate cu anumite situații. Recunoașterea acestor declanșatoare te poate ajuta sa ai un control mai mare asupra poftelor și sa gasesti alternative.
  • Mănâncă mese sățioase, satisfăcătoare, care conțin o cantitate bună de grăsimi sănătoase din alimente neprocesate deja anterior in comert. Dacă descoperi că ai poftă de dulce, atunci includerea mai multor grăsimi și proteine ​​în cadrul meselor ar putea sa-ti reduca aceasta pofta
  • Încearca să nu mai atașezi sentimente de vinovăție sau rușine fata de mâncare. Mulți dintre noi ne răsfățăm din când în când cu mancare, dar cheia este să accepți că s-a întâmplat, să mergi mai departe și să revii la modul obișnuit de a mânca.

 

 

Articolul precedentCum sa-ti imparti macronutrientii pe farfurie in dieta low-carb?
Articolul următor7 Exercitii Mentale Pentru Slabit
[Certfied Personal Trainer Oradea] Sunt o femeie în floarea vărstei, care am trecut prin nenumărate provocări și renunțări de-a lungul vieții, în aproape toate aspectele ei. Dar de câțiva ani încoace, am decis să mă bucur cât pot de mult, de fiecare moment pe care mi-l oferă viața. Sunt o gurmandă și ultimul lucru pe care-l vreau, mai ales la această vârstă, este să renunț la micile plăceri gastronomice. Detest senzația de foame, dar totuși vreau să rămân la greutatea ideală și acum știu cum să fac asta. Și acest fapt îmi dă curajul și dorința de a vrea să ti-l dezvălui și ție!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.