Pregatirea psihologica dinaintea sedintei de antrenament – in special cand faci antrenament acasa

0
142

Cunosc foarte bine senzatia in care ti-ai propus sa faci ceva dar o anumita parte din tine se opune si de-aici- marea dilema. Cum sa te urnesti totusi?

Bineinteles ca in continuare ma voi referi strict la acel sentiment de “n-am chef de antrenament”, cand totusi stii cat de important este acesta pentru tine si esti constienta ca te vei simti excelent la final(atat psihic cat si fizic).

Ce se intampla de fapt? De ce pe de o parte doresti sa-ti faci sedinta de antrenament si totusi te urnesti greu sau poate deloc, abandonand-o?

Este necesar sa intelegi ca totul se intampla la nivel mental.

Atunci cand nu ai restrictii la sport dpdv al sanatatii si totusi abandonezi pana la urma miscarea sa stii ca undeva in mentalul tau este provocarea…

De fapt mintea ta are menirea sa te tina la distanta de orice stare care iti produce disconfort Fie ea dieta, fie miscarea sau price schimbare care te scoate din zona ta de confort. Cu atat mai mult va face tot posibilul sa te fereasca de efortul care-l presupune o sesiune de antrentament si iti va gasi tot felul de motive pentru care sa sari si azi miscarea: alte prioritati, lipsa de timp, etc.

Si-atunci ce este de facut?

Este nevoie sa te pregatesti psihic pentru antrenament.

Cu o ora doua inaintea inceperii antrenamentului, incepe sa te gandesti la el.

Vizualizeaza mental etapele antrenamentului pe care urmeaza sa-l faci: incalzirea, antrenamentul propriu-zis si revenirea din efort. In sportul de performanta vizualizarea la nivel mental al exercitiilor este foarte importanta si foarte practicata.

Imbraca-te in echipament inainte de antrenament cu o ora.

Astfel, mentalul tau va constientiza ca esti serioasa in demersul tau de a face azi miscare si iti va schimba starea.

Vei observa ca incet-incet vei depasi starea de inertie a zonei de confort trecand la o stare de asteptare activa a orei de miscare, care va culmina cu o stare de alerta la inceperea antrenamentului.

Inainte cu cateva zeci de minute de inceperea sedintei de antrenament pune-ti castile sau da volumul tare si asculta-ti play-listul preferat pentru antrenament.

Daca inca nu ai ajuns in zona de alerta, urmareste filmulete scurte motivationale cu sportivi.

Apoi efectiv delplaseaza-te spre locul unde iti tii ora de miscare si incepe incalzirea. In cateva minute vei intra in ritmul miscarii si iti va fi usor sa continui si sa termini cu brio antrenamentul pe ziua respectiva.

Incalzirea are si ea o menire importanta in pregatirea fizica si psihologica al organismului pentru efortul propriu-zis.

In nici un caz nu iti recomand sa o sari.

Daca esti in criza de timp dar totusi iti doresti o sesiune mai scurta de miscare scurtea-za antrenamentul propriu-zis cu un exercitiu sau doua, dar nu incalzirea.

Pune in practica aceste tips-uri si chiar as fi curioasa dac te-au ajutat.

Si nu uita!

Beneficiile pe care ti le-aduce miscarea merita tot efortul, atat la nivel psihologic cat si fizic. Iti doresc din suflet cat mai multe sesiuni de antrenament bifate!

 

 

 

Articolul precedentIesi la iarba verde atunci cand esti la dieta – fara stres😊
Articolul următorDe Ce Ti-e Foame In Vacanta
[Certfied Personal Trainer Oradea] Sunt o femeie în floarea vărstei, care am trecut prin nenumărate provocări și renunțări de-a lungul vieții, în aproape toate aspectele ei. Dar de câțiva ani încoace, am decis să mă bucur cât pot de mult, de fiecare moment pe care mi-l oferă viața. Sunt o gurmandă și ultimul lucru pe care-l vreau, mai ales la această vârstă, este să renunț la micile plăceri gastronomice. Detest senzația de foame, dar totuși vreau să rămân la greutatea ideală și acum știu cum să fac asta. Și acest fapt îmi dă curajul și dorința de a vrea să ti-l dezvălui și ție!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.